חן אמסלם | רואת חשבון

  • מענקי סיוע לעצמאיות שהיו בחופשת לידה ולמשרתי מילואים

מענקי סיוע לעצמאיות שהיו בחופשת לידה ולמשרתי מילואים

שיתוף:

שר האוצר, ישראל כ״ץ:  ״כמו שהבטחתי – לא אשאיר אף אחד מאחור. הבאנו תיקון חשוב לנשים העצמאיות שילדו בשנת 2019 והיו בחופשת לידה ולאנשי המילואים שהיו בשירות והם יהיו שווים ושוות לכלל העצמאיים והעצמאיות ויהיו זכאיים לקבל את פיצויי הקורונה כמו כולם״.

הזכאות למענקי הסיוע לעצמאים מותנית בכך שמחזור עסקאותיו של העצמאי בתקופת הזכאות (לאחר התפרצות נגיף הקורונה) נמוך ממחזור עסקאותיו בתקופת הבסיס (החודשים המקבילים בשנת 2019, לפני התפרצות הנגיף). המנגנון שנקבע בחוק יוצר קושי במקרים שבהם מחזורי העסקאות של עוסקים היו נמוכים בתקופת הבסיס בשל שירות מילואים או בשל תקופת לידה והורות, מכיוון שמחזורי העסקאות בחודשים אלה לא משקפים את מחזורי העסקאות הרגילים של אותם עצמאים.

לפיכך, ייתכן שמנגנון החישוב הרגיל, לא יראה ירידה במחזורי העסקאות בשל נגיף הקורונה, למרות שמבחינה מהותית הקורונה פגעה בהכנסת אותם עוסקים בשיעור העולה על סף הזכאות שנקבע בחוק, והם אמורים להיות זכאים למענק הסיוע. התקנות החדשות באות לתקן עיוות זה ומבהירות את אופן חישוב מחזור תקופת הבסיס לאותם עוסקים.

החישוב יתבצע באופן הבא:
עוסקת עצמאית שהיה לה בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת, בה לא עבדה 7 ימים או יותר, בשל חופשת לידה או שמירת הריון, נקבע שתוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס לפי ממוצע המחזורים בתקופה של 12 חודשים רצופים הקודמים לחודש הראשון שבו היה לה חודש של פעילות מופחתת, או בתקופת פעילותה מיום 1 בינואר 2019 עד יום 31 בדצמבר 2019, בניכוי החודשים בתקופה האמורה שבהם הייתה לה פעילות מופחתת, לפי בחירת העוסקת.

לגבי עוסק עצמאי שהיה לו בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת שבה לא עבד 7 ימים או יותר בשל ימי שירות מילואים בצה״ל, נקבע שיוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס לפי ממוצע המחזורים (בחודשים) תקופת פעילותו מיום 1 בינואר 2019 עד יום 31 בדצמבר 2019, למעט החודשים בתקופה האמורה שבהם שירת במילואים כאמור.

במקרה של סתירה או אי התאמה בין המידע המופיע במאמר לבין הוראות הדין הרלוונטיות, יגברו הוראות הדין.

כתיבת תגובה

לכל שאלה, ייעוץ או הכוונה, חייגו..

או בדרכים נוספות

תשארו מעודכנים

מידע, עדכונים, חדשות ישר לאימייל שלכם

אתם יכולים גם לעקוב אחרינו בסטטוס ב WhatsApp

לכל שאלה, ייעוץ או הכוונה, חייגו..

או בדרכים נוספות